Oct 27, 2010

Water Strider

Hari ini bangun awal sebab semalam syahid awal kahkahkah.. Erm di kala orang lain sibuk bersiap untuk ke library JHC untuk study, aku pula sibuk merencana mahu ke Taman Gelora bagi mencari track batu refleksologi dan menghirup udara pagi. Kegilaan yang sukar dibendung! No offense.
Melangkah ke luar dengan niat mahu mencari water strider thehehehe...Pergi dengan ditemani oleh malaikat Raqib dan 'Atib. Singgah di JHC terlebih dahulu kerana mahu memulangkan buku di perpustakaan. JHC ialah Jalan Hospital Campus tempat kami warga nursing menuntut ilmu. Akal merencana mahu pekena mee sup Kak Yah balai polis di hadapan JHC. Tetapi bila tiba, tengok semua clear! Hah biar betul??! Tengok jam. Baru pukul 9 pagi tapi...Uishh awal la pulak habis hari ni..huhu tak pe ah takde rezeki.

Erm setibanya di traffic light yang menghala ke Tanjung Lumpur-Beserah-Teluk Cempedak mata terpandang sesuatu di sebelah kiri. Kebetulan lampu isyarat merah waktu itu. Eh ada skrin baru! Besar la jugak. Di skrin itu ditayangkan 'Selamat Datang ke Kuantan', 'Kuantan Gerbang Pantai Timur' dan adalah gambar sultan Pahang semua sempena hari keputeraan baginda pada hari Isnin lalu.
Elok je lampu isyarat dah hijau, kemudian aku nampak sesuatu yang amat aku kenal dekat skrin itu. Eh itu gambar aku!! Aku semacam termenjerit dalam kereta wakaka macam kena sampuk pun ada. Oh my God! Glemer ah weh! Satu Kuantan tengok gambar aku wakaka.. Gambar aku di situ bukanlah bermaksud gambar paras rupaku akan tetapi gambar yang aku menang antara 10 hadiah saguhati pertandingan fotografi anjuran Majlis Perbandaran Kuantan awal tahun hari itu. Ohhh hanya Tuhan sahaja yang tahu bagaimana perasaan! Hati berbunga riang kuang kuang kuang.. Alhamdulillah syukur!

Haishh ini yang buat tak sabar nak beli DSLR nih! hehe dana dah cukup ni Cik Kem. So cemana? Haha jenuh la nanti Cik Kem ketuk kepala sebab aku dok trigger dia kahkahkah.. Takpa Cik Kem aku rembat G12, hang ambik la D90. Bajet hang kan up sket hehehe.. Lagipun DSLR aku kan dah masuk dalam wish list tutttt. Haha hang mengertikan? Hahahaha...To be determined wokehh!

Aku tiba di Taman Gelora sekitar jam 9.30 pagi. Orang masih boleh dikata ramai juga. Tetapi lebih ramai kaum Cina daripada bangsa aku. Tarahal punya. Kaki melangkah laju menuju ke track batu refleksologi yang kurang lebih semacam menjadi penyambut tetamu juga kerana lokasinya yang agak terkehadapan. Selipar di tanggal dan langkah dihayun satu persatu. Perghh best gilaa wa cakap sama lu! Heaven. Sakit la juga tetapi best. Alah bisa tegal biasa!

Udara sejuk melingkari tubuh. Sangat bahagia. Kemudian setelah tiba di hujung sana, langkah diatur ke tepi pantai pula. Duduk di bangku simen menghadap laut. Port baikk punya! Sentimental wooo ingat apa ka.. haha teragiga bahagia! Suka suka suka suka suka suka. Infiniti punya suka. Kemudian aku menarik nota di dalam beg sekolah. Baru sahaja membaca muka surat pertama nota Introduction to Nursing Management and Organization kemudian tiba-tiba ada mesej masuk.
'Hajq, hg ktne'
'Kt luar.Td p hntr bku kt jhc. Awat zyla?'
'Ak dri td cirit birit n muntah. Nak minta tolong beli makanan kat Kak Ana jap. Nasi goreng ka apa yang tak pedas.Nak isi perut. Taktau buat cemana'
'Ok2 bole. Em aku ada ubat cirit birit. Satgi aku balik. Minum teh kelat dulu'

Alamak baru je semangat nak study tapi.. Haishh hang kan nurse. So dok nganga apa lagi? Balik laa cepat! Terus sahaja ak mesej Cece (my private doctor merangkap senior sekolah dulu);

'Slm. Cece org pregnant boleh ambil ubat diarrhea like lomotil + antiemetic tak? A friend of mine diarrhea n muntah. Dia pregnant'
'Bole ubat muntah..Lomotil tak sure. Kena baca'
'Ok thanks'
Singgah di kedai atas seketika kerana gigih mahu mencari sup ayam juga beserta air barli. Itu lagi satu kegilaan yang sukar dibendung; mencari sup di pagi hari. Alhamdulillah jumpa. Lalu terus pulang ke kampus Indera Mahkota dan singgah seketika di IIUM Clinic kerana mahu bertanya Staff Nurse atau doktor samada orang pregnant boleh ambil lomotil atau tidak. Jawapannya boleh. Peringatan kepada sesiapa sahaja; Orang pregnant tidak boleh mengambil dadah sewenang-wenangnya. Sila rujuk any healthcare practitioner terlebih dahulu.

Alhamdulillah berjaya tiba di bilik Mar yang hanya selang beberapa bilik sahaja dari bilik ak kerana Zyla bermastautin di situ. Oh lupa Mar ada presentation pagi ni, Aina pula exam. Haishh kesian kawan aku sorang nih. Dah rupa macam mayat hidup pun ada. Pucat sungguh dia!

Lepas makan sket, dia nampak segar dan bertenaga. Fuhh lega~
Hmm so kesimpulannya jumpa water strider takk?? Hehe biarlah rahsia...wakaka sejak bila ak pandai buat ayat cenggini nih haaaa?

Jumpa. Sebab water strider = happiness. So bila aku balik dengan ada sedikit perasaan bahagia so kira jumpa laa. Haha ini semua Tsuki no Koibito punya angkara!!

1 comment:

  1. hohho...
    xbleh blh terselit gak cite DSLR.. huhu.. dah2 jgn nk mgusik jiwaku ngn angan2 itu.. huhu..
    anywa tahniah.. 2 blom da DSLR dh menang saguhati.. kalu da da DSLR kena mnang no 1 la plak.. hehehe..
    water strider?? kena cri nih..hehehe

    ReplyDelete

"Today is all that you have. Organize the hours of this day so that you make years out of minutes and months out of seconds. Seek forgiveness from your Lord, remember HIM, prepare for the final parting from this world and live today happily and at peace."

'Aaidh ibn Abdullah al-Qarni