Oct 29, 2010

Kamu yang Malang

Henset hilang. Nak cakap apa? Gelak berdekah-dekah lagi ada laa kahkahkahkah..

Haha sebabnya henset aku tu buruk gile, sesungguhnya buruk sampai tak nampak rupa henset dah haha sungguuhhhh, tak caya tanyalah budak-budak ni. Siap ada yang suruh beli henset lain pun ada sebab kesian tengok henset aku ahahahaha.. tapi haiilaa ada juga orang berkenan henset aku yang super chantek dan canggih itu? Tapi yelah memang silap sendiri pun sebenarnya sebabnya aku pi tinggal pencil case kat tepi koridor luar exam hall. Henset pula aku letak dalam tu. Bijak sungguh laa. Baju kurung takda poket hari ni.Tetapi nak katanya deria bau dia kuat sungguh laa kan sebab boleh hidu henset aku dalam pencil case? Haha nak jadi cerita...

Aduss sungguh laa buat aku tepuk kepala dan gelak sepanjang masa. Apa yang lawaknya? Sebab orang yang curi henset aku tuh memang malang gilo lahh!! haha sebab henset Samseng aku memang la flip, tapi confirm once bila dia buka tengok dalam tu mesti dia terkejut biawak punya! Haha sebab semua button huruf nak taip segala bagai dah tanggal kot wakakaka kesian gilaa....Mesti dia pening kepala cemana nak guna haha kesian kesian..aku jelah yang tau cemana nak guna nak tekan apa hehehe.. Pulak tu kalau kata la dia nak gi trade in kat kedai pun sumpah tak laku punya! kahkahkah.. sebab memang huduh aku cakap haha...orang kedai pun tengok sebelah mata jaa..Hmm dah la ada password untuk buka henset tu hahaha kalau dia berjaya..Haha itu kan henset second hand sahaja yang harganya tidak lebih seratus ringgit pun dan dibeli sebab henset ak jatuh dalam air suatu ketika dahulu hehehe..

So aku takda la rasa ralat sangat. Baru je balik dari Celcom Centre pergi buat simkad baru. Henset baru?? Ohh tidak mengapalah. Daripada nak beli henset baru baik aku gi beli G12 muahaha sebab kecintaan terhadap kamera jauhh lebih hebat daripada kecintaan terhadap henset! Asal boleh mesej dan call sudahhh.. Bukan salah ibu mengandung ok. Afisha kata nak pinjamkan henset dia yang lagi satu tu..Thanks in advance.

Cumanya 1 benda jelah buat aku terkilan. Jenuhh laa nak cari balik segala contact no. kenalan rakan dan taulan serta cikgu-cikgu yang sudah jarang jumpa! Fuhh nasib baik semalam sempat mesej dekat cikgu-cikgu minta tolong doakan aku untuk final exam. Erm tidak mengapa. Pasti akan ada jalan keluar. Lepak sudaa...

Sebelum ini aku jarang juga bawa henset pergi exam tetapi sejak peristiwa masa final exam sem lepas yang aku tersilap venue, gilo gelabah taktau nak cakap, dah la tak bawa henset ah sudaaa.. Nasib baik jumpa seorang junior kat tengah jalan, dapat pinjam henset dia untuk contact lecturer. Mujur la juga dia ada contact no. lecturer tuh. Haishhh...Kalau tak selamat laaa aku terlepas satu paper last sem huhu...Lepas tuh memang aku tak tinggal dah henset kat bilik time nak pergi exam. Trauma kott!

Sebenarnya kejadian hari ini Allah nak uji orang yang lalu-lalang di tepi koridor. Dan aku pula jadi insan terpilih untuk dikorbankan henset yang kudus itu. Jadi takpe ah. Redha sudahh... Dugaan hari Jumaat.

Jadi sekarang apa cerita? Teruskan hidup macam biasa yeah dan nanti pergi pinjam dahulu henset Afisha. Andaikata ada bajet lebih selepas beli G12 baru berfikir tentang henset okeh. Atau ada sesiapa mahu membuat amal kebajikan nak bagi saya henset percuma? Kecik tapak tangan, padang bola saya tadahkan!

Kepada kamu yang tangan panjang, semoga ini jadi pengajaran untuk kamu agar tidak meneruskan lagi kegiatan ini. Tengokk sia-sia je nak curi henset tetapi malangnya kamu merugikan dan mensia-siakan diri kamu sahaja. Kamu yang malang bukan saya. 

Saya nak gelak guling-guling lagi kahkahkahkahkahkah~

No comments:

Post a Comment

"Today is all that you have. Organize the hours of this day so that you make years out of minutes and months out of seconds. Seek forgiveness from your Lord, remember HIM, prepare for the final parting from this world and live today happily and at peace."

'Aaidh ibn Abdullah al-Qarni