Oct 19, 2010

Buat yang Mencari

Exam Critical Care sudah pun berlalu.. Alhamdulillah.. Tetapi memang critical sungguhlah! kahkahkah critical questions, critical thinking semua ada perghh memang terbaekk ah!

Erm sebenarnya semalam aku sangatlah mereng. Biasalah setiap kali musim final exam, sindrom-mereng-jiwa-kacau-ntahpape aku akan datang menyerang. Nak kena pulak time malam exam tak boleh blah...
Baca Quran dah, call mak pun dah, sembang dgn Bgmer pun dah (sebab ak suruh dia call wakaka), siap sembang masalah negara pun ada huahuahua dan YM dengan Sya pun dah juga tapi still rasa bengong tahap lima haiilaaaa... Demotivated. Sya pun pening taktau nak buat dengan aku kahkahkah rasa nak sekeh pun ada budak sorang ni kan Sya?

Sudahnya aku terus layan blues je dengan earphone terpasang kemas di telinga sambil mendengar Nasyid.fm online. Dan tiba-tiba... satu lagu ini berkumandang! Ya Allah finally...Finally..Finally! Aku jumpa juga akhirnya sesuatu yang boleh motivate aku semula. Alhamdulillah.. Pada setiap yang mencari dia pasti akan menjumpai, kan?

Lagu ini sangatlah buat aku kembali ke alam nyata. Get back on the track hajar! First time dengar lagu ni dulu masa form 1 di Irshad. Zaman Abg Zahir nyanyi masa jadi tekong nasyid sekolah, kemudian turun ke generasi Paan dan seterusnya ke generasi Zakuan tak silap. Lagu ni asalnya daripada kumpulan Suara Firdaus dan dinyanyikan semula oleh UNIQ. Hayatilah...




MENUJU WAWASAN

Wawasan Diri Penuhi Dada Dengan Ilmu
Wawasan Agama Bekalan Masa Depan Dan Akhirat
Kuat Usaha Jujur Dan Amanah
Sentiasa Mengharap Keredhaan Allah
.
Chorus:
Umat Islam Harus Cemerlang
Hari Ini Mesti Lebih Baik Dari Semalam
Jangan Buang Masa
Siapa Kata Kita Tidak Boleh?
Kita Ada Allah Maha Kuasa
Kita Punya Kuasa Tenaga
Doa Sebagai Senjata
Umat Islam Sentiasa Boleh
.
Umat Islam Zaman Lampau
Taat Perintah Rasulullah
Bersama Berusaha Bersatu Tuju Wawasan
Wawasan Dunia Dan Akhirat
.
Akidah Ibadah Harus Sempurna
Ibadah Tanpa Akidah Wawasan Syaitan
Ulama’ Warisan Anbia
Pegangan Mereka Harus Diikut
Ajaran Sesat Wajib Hindari


No comments:

Post a Comment

"Today is all that you have. Organize the hours of this day so that you make years out of minutes and months out of seconds. Seek forgiveness from your Lord, remember HIM, prepare for the final parting from this world and live today happily and at peace."

'Aaidh ibn Abdullah al-Qarni