Jun 27, 2013

Time flies.. it's June 27th!

Sesudah separuh abad lamanya, sesudah tiada lagi seorang dia, barulah aku menemukan sekeping foto ini yang menyimpan seribu satu makna. Itupun baru saja ditemukan sekitar beberapa minggu yang lalu. Mujurlah Kak Aisyah khabarkan ketika kami para sepupu sedang bersama-sama menatap album lama yang terkandung sejuta nostalgia itu. Jika tidak, sampai saat ini pun aku masih tidak ketahuan lagi bahawa itulah dia cinta hatiku yang senantiasa membuat aku rindu. 



Oh masa..pantas sungguh dikau berlalu. Hari ini, sekali lagi hari dan tanggal yang sama, seperti 11 tahun yang lalu, berkunjung tiba. Masih teringat-ingat aku segala yang berlaku pada 27 Jun di kala 11 tahun yang lalu. Masih segar segalanya! Biarlah momen yang tidak disangka-sangka itu terus kekal dalam lipatan sejarah hidup kami. Biarkan ia terus hidup dalam memori kami. Maafkan aku atas segalanya.
Semoga tenang di sana!


You are forever my hero!




1 comment:

  1. Ayahmu pasti tenang di sana dek kiriman doa-doa mu hai anak solehah.

    ReplyDelete

"Today is all that you have. Organize the hours of this day so that you make years out of minutes and months out of seconds. Seek forgiveness from your Lord, remember HIM, prepare for the final parting from this world and live today happily and at peace."

'Aaidh ibn Abdullah al-Qarni