Apr 25, 2009

Reaching the limit..

Allahuakbar....
ak jdi bisu seketika sebab ak terlalu bengang!!
yup ak fail emotional management...
Ya Allah tabahkan hati hambaMU ini
arghh sungguh aku taktau apa perasaan aku skrg
kenapa lelaki mcm tu??
Arghhh tetiba ak rasa ak benci lelaki yg suka trigger perasaan perempuan!
maafkan aku wahai kaum adam
bukan niatku..
em bila p'puan marah,membebel,menangis dikatakan p'puan emosi lebih
tapi korg yg selalu trigger keadaan2 mcm tu!!
Astaghfirullah..ya Allah lapangkan dadaku seluas-luasnya
em bukan sekali dua aku berhadapan dgn kes sebegitu tapi countless..
em kenapa ak jdi bengang sgt ni?? begini...
em ak sengaja tidak ikut naik bas bersama peserta2 Baktisiswa yg lain utk pulang ke Kuantan sebab aku nak singgah umah utk ambil kereta yg hampir sebulan lebih ditinggalkan di bengkel
sebab org bengkel tu dh berjanji dgn aku kereta akan siap segalanya 20hb
maknanya hari ni 25hb memang kereta dh siap la sepatutnya
em sebelum ni ak pernah balik dh sekali utk check kereta dh siap ke belum dan pernah telefon jugak
maknanya ni kali kedua la ak balik
yg buat aku jadi bengang sangatt pagi tadi bila aku call,
'kereta xsiap lagi dan tak dpt siap esok'
'haaa??'
aku terus siap2 utk pegi ke bengkel nk tgk apa cite sebenarnya niii
aku rembat Honda Wave milik pakcik
arghh kepala otak dah start menggelegak masa tu
ya Allah sabarkan aku
aku tgk PCL masih tersadai dgn badannya berbalut dan masih belum dicat baru lagi
arghhh aku mengalami tekanan perasaan tahap Z!
'bang, sy nak balik Pahang esok ni. hari tu janji boleh siap dah, Isnin saya keja'
'kalau esok memang tak dan siap, lgpun la ni pun kejap2 hujan'
'saya emergency ni bang. kena bg siap esok jugaklah mcm mana pun'
'em tak dapatlah kalau esok, mmg takdan'
ak tarik nafas dalam, rasa panas kepala otak..
the incredible hulk in me terasa nk keluar bila-bila masa
em keluar jap ke luar mencari ruang
apakah disebabkan ak hanya seorang perempuan maka ak diperlakukan sebegitu??
Ya Allah sabarkan aku
em tiba-tiba terasa sukarnya berdiri di atas kaki sendiri arghhh
bertabahlah! ya Allah ampunkan aku..
terus aku call Ckg Shimah,
'ckg, keta tak siap lagi ni'
'haaa? hari tu bukan dia dh janji ka? berapa lama dh hntr?'
'sebulan lebih dh pun, masa awal2 dia kata boleh buat dlm masa 2 minggu ja. ni malas nk bwk mai kedai melayu ni'
'hmm tu la, org melayu suka mcm tu.try la gempaq dia sket ckp nk bwk g kedai lain ka'
'ckg kt mana? boleh dak mai?huuu sy takleh nk ckp dah sebab dh rasa kembung pipi semacam dah, satgi bisa kott. rasa geram taktau nk ckp ni, satgi meleleh kot'
'sy tak dpt nk pi, Ammar demam plak, Iman pun dok kacau ni..em sat2 saya try cari jalan, japgi saya call'
There're times when strangers are like family, and family are like strangers
ak duduk kt luar tepi bengkel tu dgn muka menahan perasaan
YA Allah pasaipa la bangsaku mcm ni?
macam mana bangsaku nk maju kalau berniaga mcm ni??
em mgkin sebab dia tgk ak hanya seorang perempuan pastu dtg bengkel pun sorang sejak awal hntar keta dulu lagi
hmm tapi apa pilihan yg ada??
oh abg bengkel, janganlah ambil kesempatan dgn keadaan sy mcm ni
pasaipa abg tak cakap awal2 yg abg xdapat nk buat kereta sy?
i don't mind n takkan kisah klu abg ckp awal2 xdpt nk siapkan sebab sy akan cari altrnatif lain like hntr gi kedai lain ke apa ke
tpi sebab awal2 abg dh janji, sy pegang janji tu..
dan sy balik ke Penang ni bukannya dekat, sy dari Kuantan nun
kalau setakat Bayan Lepas, Balik Pulau ke sy tak heran
em awal2 duluuu lagi, aku ada 2 pilihan; 1 kedai abg ni, 1 lagi kedai cina
selepas membuat timbang-tara dan memikirkan takpalah kita tolong org kita
tapi tengoklah mcm mana jadinya....
sebab nk tolong org kita punya pasal lah ni..
bukan tak tahu mcm mana beza org melayu dan cina buat keja tapi sebab nk tolong org kita..sebab nk tolong org kitaaa!
Ya Allah sedihnya!!
incoming call: Ckg Shimah
'sy call husband ckg Rokiah, dia ada kt Bagan la pulak, sat2'
few mins later,
'nmpk keta ckg Aysraf tak?'
'em tak nmpk lagipun.awat? suh ckg asyraf dtg ka?'
'ckg asyraf kt Irshad tadi, sy mntk tlg dia'
within few mins after that, nmpk sebuah kereta Peugeot masuk ke halaman bengkel.
Yes that's Ckg Aysraf!
'ha apa cerita?'
There're times when strangers are like family, and family are like strangers
aku cite 1 by 1 bla bla bla kt ckg
slps ckg asyraf negotiate dgn abg tu
'em esok tak dpt siap jgk la hajar tapi dia janji dgn sy Selasa ni. Awk bg kunci, duit smua dekat sy nnti hari Selasa sy mai ambik'
'terima kasih ckg!'
There're times when strangers are like family, and family are like strangers
Em Ckg Shimah, Ckg Rokiah n Ckg Asyraf memang mcm kawan, kakak n abang sndri dah
memang kamceng sejak sekolah n selalu join diorg ni gi camping ke jalan2 ke masa di Irshad dulu..
Alhamdulillah i feel better!
ak nk bercerita je huuu
em seorg rakan msg,
'ko relax2 je k'
yup apa pilihan yg aku ada..
Life is not easy huh??
Expect the unexpected??
em kena mencari tiket bas ke Temerloh lah kejap lagi sebab OJT kt Temerloh start Isnin ni, 27hb
kalau nasib baik ada, ada lah..kalau takda, call abg Samad n abg Borhan suh dtg ambik laa..best jugak boleh terbang sama2 hoho kalaulah semudah itu....
bak kata ibunda, pandai-pandailah nk hidup... baiklah

No comments:

Post a Comment

"Today is all that you have. Organize the hours of this day so that you make years out of minutes and months out of seconds. Seek forgiveness from your Lord, remember HIM, prepare for the final parting from this world and live today happily and at peace."

'Aaidh ibn Abdullah al-Qarni