Nov 22, 2013

Dia bercerita

Merata alam aku mencari Dhia, tetapi tidak ketemuan juga. Sudahnya aku duduk di bangku tempat kami mula-mula sampai, menunggu.

Lama. Dan dia pun muncul. "Hang pi mana?"

Dia jawab dengan air mata. Erkk..? Salah soalan ka.....??

Kemudian dia ketawa. Dibuat-buat.

'Takda apalah. Cuma tak dapat kawal perasaan. Biasalah macam tak kenal aku. Erm tadi aku tengok orang ambil hadiah kemudian bergambar beramai-ramai dengan family. Abang, kakak, adik-beradik semua ada. Best! Aku tak pernah rasa..."

Kemudian dia tunduk. Ada air menitis jatuh ke bawah.

Aku pun terus erkk?! dan erk lagi..Tatau nak buat apa. Maybe being a good listener is the best. Perhaps....

No comments:

Post a Comment

"Today is all that you have. Organize the hours of this day so that you make years out of minutes and months out of seconds. Seek forgiveness from your Lord, remember HIM, prepare for the final parting from this world and live today happily and at peace."

'Aaidh ibn Abdullah al-Qarni