Sep 23, 2012

Soalan standard

Soalan standard di kala usia separuh abad.....
"Bila nak kawen??"
Haduiii...

Rasa malas nak jawab. Tetapi bila berjumpa, orang tetap terus bertanya. Kemudian bila kita beri jawapan setulus jiwa dan raga, seperti tak ada orang berkenan nak buat mcm mana, mereka tidak mahu percaya pula. Diperli-perli, diperlekehkan lagi jawapan kita tu ada laa haduiii.. bermasalah betul orang yg bertanya jenis bangsa lagu ni. Bertanya, tetapi setelah diberi jawapan tidak mahu terima pula. Ohoiiii baik tak payah tanya bai!

Lalu, pada suatu ketika sewaktu bersembang dgn seorang ex-schoolmate di fb, merangkap makhluk yg suka singgah melepak membuat kacau di kelas aku hampir setiap hari sebelum beliau pulang ke rumah, confirmlah beliau seorang lelaki, aku tanyakan soalan cepu cemas kepadanya

A: Aku garang ka masa sekolah dulu?
D: Hang memang la garang, hehe lagi mau tanya ka. Aku pun takut..hehe
A: Huahuahua padan muka aku sekarang takda orang nak haha..
D: Hehe takpa, jodoh mai punya. Saja mai lambat pasai nak dapat hat elok la tu! hehe..

Jawapan beliau ringkas dan jelas. I like! Maka nikmat Tuhan yg manakah yg kamu dustakan..??~

No comments:

Post a Comment

"Today is all that you have. Organize the hours of this day so that you make years out of minutes and months out of seconds. Seek forgiveness from your Lord, remember HIM, prepare for the final parting from this world and live today happily and at peace."

'Aaidh ibn Abdullah al-Qarni