Jun 8, 2011

The Story Left Untold

"Kau takkan dapat cari seorang pun yang sempurna atas muka bumi ni. Tak ada... Setiap orang ada kelemahan masing-masing. Adam contohnya... semua orang nampak dia as a perfect person. Baik dari segi rohani dan jasmani. Tapi sebenarnya dia juga punya kelemahan. Cuma kita tak nampak kelemahan dia. Kita jatuh cinta bukan sebab berjumpa dengan orang yang sempurna tetapi setelah kita belajar menerima segala yang ada pada diri dia. We come to love not by finding a perfect person, but by learning to see an imperfect person perfectly. Dan pada Adam, aku rasa dia nampak kesempurnaan pada diri kau. Paling penting, kau harus yakin dengan diri sendiri. Kualiti yang ada pada diri sendiri. Cari kualiti-kualiti baik yang ada pada diri kau sendiri. Kau tak perlu jadi orang lain. You cannot become what you want by remaining who you are."


Relevankah aku di hatimu aka RADHA by Rnysa.
Novel ini telah lama aku biarkan tersadai di dalam beg guni di hujung katil. Cuma baru-baru ini Yayan minta untuk dipinjamkan.  It is not just an ordinary novel.  It has more than that! Hlovate yang kenalkan aku dengan novel ni. Thanks to her! Because Hlovate read it so that i know it must have 'something' therefore i wanna read it too heee.. 


Sebenarnya ak terjumpa ayat2 di atas tu dekat blog somebody nih. Ia mengingatkn ak tentang novel yg telah sekian lama ak tinggalkan itu. Apapun thanks to her, the owner of this blog http://solaceinmyself.blogspot.com/ sebab i just copy n paste je haha..sorry then!

1 comment:

  1. aku pn dah lama xbca RADHA... best gla cita dia.. TQ Hlovate... hehe

    ReplyDelete

"Today is all that you have. Organize the hours of this day so that you make years out of minutes and months out of seconds. Seek forgiveness from your Lord, remember HIM, prepare for the final parting from this world and live today happily and at peace."

'Aaidh ibn Abdullah al-Qarni