Jan 9, 2009

Preparation

Salam'alayk

Saat mendapat berita satu perhimpunan raksasa membantah tindakan Israel akan diadakan di bumi UIA Kuantan, suasana riuh seketika. ada yg menyokong dan tidak kurang juga terdengar suara-suara halus seakan2 tidak bersetuju dgn tindakan ini.

apapun ak terlalu terharu dgn sahabat2 seangkatan apabila kalian semua sanggup turun padang utk sama2 membuat persediaan seperti mengecat banner dan sebagainya sejak 2 mlm berturut2 sebelum tibanya hari kejadian iaitu hari Jumaat, 9 Januari 2009.
musolla level 2, block F menjadi OR kami. [OR=operating room]
pengkhususan kerja berjalan dgn lancar,
ada yg mengecat banner, ada yg menggunting kain utk dibuat bandana, ada yg menulis kalimah syahadah di atas bandana yg telah siap dipotong, ada yg menulis baris di atas qunut nazilah, ada yg laminate handbill bertulis qunut nazilah, ada yg memotong kertas dan sebagainya..
dan tatkala melihatkan usaha gigih kalian smua yg bekerja dgn bahagia tahap tak ingat dunia..hati terkesan.
Ya Allah indahnya ukhwah!
terasa kemanisan kesatuan ummah di situ.
Ya inilah sebenarnya objektif tersirat di sebalik kewujudan MEGA ASSEMBLY AGAINST ISRAEL.
sungguh ak terharu dgn semangat kalian!
keep up with that spirit!

Dan apabila troublemakers bekerja....







dan hasil tangan troublemakers;





No comments:

Post a Comment

"Today is all that you have. Organize the hours of this day so that you make years out of minutes and months out of seconds. Seek forgiveness from your Lord, remember HIM, prepare for the final parting from this world and live today happily and at peace."

'Aaidh ibn Abdullah al-Qarni