Nov 13, 2014

Belasungkawa


Sejak 2-3minggu yang lalu sudah dikejutkan dengan sesuatu. Punca yang boleh tau bila perasan ada 3-4 miscall daripada Hamzi. Waktu tu tengah kerja. Terus mesej,

"Weh Ji awat? Sorry aku tengah keja"

'Wei jaq, Azim kat ICU Hospital Kajang. Meningitis. Ko tolong viral kan eh'

Kemudian, Sabtu baru ni Farah pula bagitau,
 ' eh Azim kt ICU HKL dah sekarang. Still koma'

Kemudian, semalam dapat mesej daripada Farah lagi,

'Hajar, Azim dah meninggal'

Allahuakbar....terdiam sat.

Daripada Allah kita datang, kepada Allah jua kita kembali.

Shahrul Azim Ghazali.

Classmate selama 2 tahun masa matrik UIA dulu masa aku masih science student sebelum convert to nursing. Was a very good friend! Seorang manusia baik yang pernah aku kenai.

Kalau laptop aku hang ka, kena virus ka apa kaaa dia la makhluk yg aku cari sebab kami semua tau dia memang terer bab gajet ni. Dan dia tak pernah jemu melayan kerenah-kerenah kawan2 dia yang buta kayu tak berapa nak reti ilmu komputer ni.

Nak cari external hard disk cap apa ka, mana yg bagus ka, dialah antara orang penting yang akan aku tanya pendapat. Bab download toksah cakap la. Memang juara. Aku tukang sedut aje...

Kalau pasal kamera pun uishhh pesaing utama ni. Tapi dia tak lokek ilmu nak dikongsi bersama. Masa kenduri Ahmad dulu, sakan dia dok main-main try test kamera cap ayam aku dok banding-banding shot dgn Nikon dia. Sampai sekarang pun kalau dia ada ilmu baru pasal kamera dia mesti semangat nak cerita.

Tapi, sesungguhnya Allah lebih sayangkan hang Azim.. 13/11/2014.

 Semoga dan semoga Allah tempatkan hang dalam kalangan orang yang soleh dan semoga dengan kebaikan hang selama ni dengan kawan-kawan menjadi asbab hang terus masuk syurga tanpa dihisab ameeeen..

Allahummaghfirlahu warhamhu.

Damailah dikau di sana.

No comments:

Post a Comment

"Today is all that you have. Organize the hours of this day so that you make years out of minutes and months out of seconds. Seek forgiveness from your Lord, remember HIM, prepare for the final parting from this world and live today happily and at peace."

'Aaidh ibn Abdullah al-Qarni