Jun 26, 2010

Versi budak baik; Follow the Flow?

A year older and wiser! AGE is only a number. Happy B'day 

itu mesej yang diterima daripada MaMa Chin. 23tahun 6 hari.
bangga berusia sedemikian? hoho 
ingatlah wahai diri,
semakin meningkat usia semakin kamu menghamipiri mati.
diam.fikiran kosong.
saya rasa nak nangis. nak peluk orang-orang yang saya sayang.
apa yang saya dah buat selama hayat ini?
diam. tepuk dada tanya Iman.
saya rasa semakin bertambah umur  semakin saya bertambah fragile. my bad.

setiap hari selepas bangun tidur saya akan fikir.
saya nak buat apa lepas grad nanti ni? 
saya nak jadi apa ni?
betul ke saya nak jadi nurse ni?
nak kerja terus atau terus sambung belajar? 
kalau nak terus buat master luit ada luit??
ala luit kalu no poblem maaa..
hmm cemana nak bayar balik dekat ibunda segala wang ringgit yang telah diperabihkan untuk diri anaknya yang kaki kikis plus super degil ini kalau lambat kerja?
arghhh saya masih tidak mampu untuk duduk diam barang sesaat dan fokus merangka perancangan masa hadapan saya!
Ya Allah sukarnya nak buat semua sorang-sorang
it's not easy to be me..
haishhh astaghfirullahal'azhim!
hmm what is wrong with me?
tiada jawapan. no idea.
apapun saya akan pastikan saya akan ke sana sebelum convo! no matter what. 
oh really??
Ya Allah tolong lempar setan-setan yang menghasut ni jauh-jauh sampai kerak bumi!!
Rabbi Yassir Wala Tu'assir
InsyaAllah biiznillah ameeenn!
Ardhul Kinanah wait for me!

hmmm
or can i just follow the flow?

2 comments:

  1. Hi budak baik :), coz kmu mmg baik sebenarnya,really!
    ops, lupa bfday ampa, is it 20 june? oh dear, hepi belated bfday! wpun x jmp hr bfday pun, km slalu doa kt ampa & semua adik2ku, huhu..
    Jgn risau cik hajaQ, u still hv time to plan ur dream & ur way, percayalah! Ampa msh ada sethn utk itu! So, plan betul2 ek! i'Allah Allah will show u the right path :)
    Nk p ardhul kinanah? wah, mau ikuuuutttt!kita cr la luit dulu kn? yg penting dh pasang niat ;)

    ReplyDelete
  2. ye kakak baik. hehe yeah2 insyaAllah may Allah make everything easy on us n show us the right path! ameeeen. apapun alfun syukran! jom p ardhul kinanah sama-sama!

    ReplyDelete

"Today is all that you have. Organize the hours of this day so that you make years out of minutes and months out of seconds. Seek forgiveness from your Lord, remember HIM, prepare for the final parting from this world and live today happily and at peace."

'Aaidh ibn Abdullah al-Qarni