Jul 17, 2009

Ishtaq ilaik....

Salama'alayk

Rindu terhadap Bahasa Arab datang lagi..
arghh sukarnya nak diungkapkan dengan kata-kata!

Kecintaan terhadap Bahasa Arab tidak pernah pudar
Itu hakikat.

Sewaktu cuti semester baru-baru ni aku menjengah ke IRSHAD buat seketika. Berjumpa dgn guru-guru,pakcik makcik tukang sapu itu suatu kelaziman yg sukar ditinggalkan jika diri ini pulang ke rumah.

Tak sah laa diriku kalau balik rumah tak pergi IRSHAD sebab nak sampai ke rumah memang akan melalui IRSHAD.

Emm selepas seorang demi seorang guru yg aku temui kini aku tiba di hadapan Ust Nur Azli, guru Bahasa Arab masa aku tingkatan 5 dulu.

Yang tak boleh blahnya, Ust Azli terus speaking Arab tak bagi chance langsung!
huuuu ustaz....bahasa Arab ana dah berkarat dah sekarang ustaz...
faham butir bicara ustaz tu cuma tak dapat nak membalas dgn sepenuhnya dlm arab juga
huaaaaaaaa.....

"Ustazah..saya ingat kalau ada peluang cuti 3 bulan saya nak pergi ambil kursus Bahasa Arab kt Mesir"

"Ustaz, doakan suatu hari nanti ana dpt sambung Bahasa Arab balik ye"

"Kalau nak kena betul-betul planlah hajar"

Lughatul Quran

Lughatul Jannah

Lughatul Arabiah!

ishtaq ilaik jiddan jiddan!


Semoga Allah permudahkan jalan ameeeeeen...

No comments:

Post a Comment

"Today is all that you have. Organize the hours of this day so that you make years out of minutes and months out of seconds. Seek forgiveness from your Lord, remember HIM, prepare for the final parting from this world and live today happily and at peace."

'Aaidh ibn Abdullah al-Qarni