May 6, 2013

Gelombang Anak Muda

Young voters, ahlan2. Please get ready for the next 5years =) Bagus juga ada tempoh lgi 5 tahun ni, maksudnya makin ramailah anak muda di bawah umur yg boleh mengundi bila tiba pilihanraya seterusnya nnti. Sekarang pun dah banyak penipuan dan ketidaktelusan terang-terangan kita boleh nampak dalam PRU 13 ni. Jadi anak muda sudah boleh menilai dari sekarang. Tetapi jika tidak mahu buka mata lagi dan sengaja menjadi golongan yang pekak dan tuli, sungguh saya tidak tahu apa yang harus diperkatakan lagi...

Apa guna belajar tinggi-tinggi hingga masuk universiti tetapi minda kelas ketiga masih dimiliki? Bukankah generasi muda adalah pewaris tampuk kepimpinan negara pada masa akan datang?

Ayuh anak muda, jom sama-sama kita tambah ilmu di dada supaya menjadi golongan terpelajar yang lebih terbuka mata dan minda serta tidak mudah diperdaya atau dimanipulasi sewenang-wenangnya! Gelombang 'young voters' sangatlah mampu memberi impak yang besar terhadap pilhanraya Malaysia. Kami sayangkan dan cintakan Malaysia! Ya Allah tunjukkanlah kebenaran, hancurkanlah kezaliman dan kebatilan..

Generasi X, Y Penentu Masa Depan Politik Negara (dah lama tak baca BH, tpi tiba2 terjumpa ni. Interesting! 'Gelombang-anak-muda' is coming. Get ready!)



No comments:

Post a Comment

"Today is all that you have. Organize the hours of this day so that you make years out of minutes and months out of seconds. Seek forgiveness from your Lord, remember HIM, prepare for the final parting from this world and live today happily and at peace."

'Aaidh ibn Abdullah al-Qarni