Mar 5, 2012

Bulan 3, Lima

'Bila abah Pia balik?'


"Bulan 3, lima!" jawab sepupu saya.


'Hah??'


..dan setelah dijelaskan oleh nenda, saya ketawa terguling-guling. Barulah saya mengerti bahasa si kecil itu.


BULAN TIGA, LIMA.


yakni..


Daddy's birthday =) semoga tenang di sana ayah.
Semoga Allah jauhkan ayah drpd azab api neraka. Semoga Tuhan ampunkan segala dosa ayah. Tuhan jangan hukum ayah saya atas segala kesalahan saya. Maafkan saya kerana tidak mampu menjadi anak yg baik, menjadi qurratu a'yun kepada anda berdua.
Asifah ya abi! ..ana leyssa bintu kuwaisah!


Daddy..,i just want u to know that i really really really (infinite) miss u! saya nk bagitahu ayah yg saya sgt sedih sebab tak mampu jadi anak yg baik. saya nk bagitahu ayah juga yg saya seorang yg sangat tak kuat dan semakin lemah. Ada manusia-manusia buat saya hilang percaya pada sebuah janji dan harapan. Sampainya hati mereka! 
Ada masa dan ketika saya rasa macam dah letih untuk terus berbuat baik sebab saya teringat Hidayah pernah kata, "orang baik ni memang selalu kena pijak kepala". Betulkah ayah..? Tapi saya ni baik ke sebenarnya..?? Tapi saya tetap ingat dalam Quran banyak kata yg Allah suka dan banyak ganjaran buat mereka yg beriman dan mengerjakan kebajikan. Semoga saya salah seorang daripada golongan itu. Doakan saya ya. Ok saya nak bagitau ayah itu sahaja. 


Semoga kita ketemu nanti di negeri abadi!

No comments:

Post a Comment

"Today is all that you have. Organize the hours of this day so that you make years out of minutes and months out of seconds. Seek forgiveness from your Lord, remember HIM, prepare for the final parting from this world and live today happily and at peace."

'Aaidh ibn Abdullah al-Qarni