Nov 6, 2009

Panggilan Pulau

salaaam

oh man....!!! can't believe that i'll go back to the island once again!
meaning that i'm gonna meet all the 3 jejaka-perasan-hensem-semalaya again?
oh noo...

it all began when i got a phone call from Bgmer last night

Bgmer: Hello..? Assalamualaikum
me: hello.ws. ya..? em silap nombor ni cik
Bgmer: hahh??? errr
me: muahahaha cuak..
Bgmer: Cess!!! kurang asam btol
me: hehe tulaa Bgmer sapa suruh selalu kenakan org. ambik balik
Bgmer: ciss...Bgmer terkejut tak habih lgi tau dak
me: hehe yes! berjaya. eh bgmer kt mana ni?
Bgmer: kt rumah! jgn jeles
me: eleh takde maknanya nk jeles
Bgmer: hehe..oii hg apa cerita?
me:apa cerita apa? Bgmer laa. kaki dah ok? bleh terajang org dah?
Bgmer: kaki dah ok. berjalan merata alam dah cuma blum masuk keja blk lagi
me: oh hooo! bahagia gile
Bgmer: well..cuti smpai bulan 12 kot
me: siot la Bgmer..haa Bgleh bila nk kenduri?
Bgmer: haaa ni la org nk bgtau ni
me: apadia? Bgmer nk kwen ka?
Bgmer:ish bukan laa..insyaAllah Bgleh kenduri bulan 12 ni
me: owh yeah? serius??
Bgmer: ye ahh
me: eleh tu pun mujur org tanya. kalau tak, sure tak ingt nk bgtau
Bgmer: hehe mana adaa..tak lupa la. em haa memandangkan kami tak cukup kaki tangan
nk basuh pinggan nanti maka dgn segala hormatnya dijemputlah datang
me: cessss sebab tu rupanya..tak bleh blah laa Bgmer!
Bgmer: buat la cemana pun 1hb mesti dah ada sini n then 2hb please get out of this island! hehe
me: owh hellooo!suka hati mak bapak je mcm pulau tu dia punya
Bgmer: oh mesti ah! baru nak tau? ok apapun kena mai ok..
me: heh kalau nk suruh basuh pinggan tak jadi ah nk p sana. em kalau nk jugak bayar!
Bgmer:demand! haru la budak ni.makan minum, tempat tinggal di support apaa..
me: takpun bgi elaun. no money no talk
Bgmer:cess siap mintak elaun lgi tu..siot laaa
me: haha ha mak long pak long apa cite? abg Jade?
Bgmer: oh semuanya sihat belaka.. abg Jade kt Sabah dah la ceq
me:owh really?? hmm dekat la dia dgn kak Long kt Sarawak tu
Bgmer: oii ceq! kepala hotak..tu dia la lama sgt tak contact. kak long dah balik keja sini la
me: erk..oh ye ke..hehe sorry2 tak update
Bgmer: so datang tau! em tapi hjr dtg sorg ka nanti? aisehh boleh ke sorg2?
bgmer takut tenggelam di tengah org ramai ja nnti wahaha
me: hell..loo Bgmer! org dah smpai Sabah dah la
Bgmer: so what?
me: don't underestimate me ok
Bgmer: wahaha
me: bongok la Bgmer!

Abg Jade, Bgmer n Bgleh..they are all my forever super-duper-best abangs!
thanks cik iz for bringing me into this family
hmhm baru merancang taknak gi jalan memana cuti ni
uhuk nampaknya kena jejak Langkawi semula jgk la..

No comments:

Post a Comment

"Today is all that you have. Organize the hours of this day so that you make years out of minutes and months out of seconds. Seek forgiveness from your Lord, remember HIM, prepare for the final parting from this world and live today happily and at peace."

'Aaidh ibn Abdullah al-Qarni